سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم شهربافق


السلام علیک یا زینب کبری(س)

بمناسبت سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد ا.. بافق برگزار می نماید

مراسم عزاداری و زنجیر زنی

وعده دیدار:

جمعه 28/4/87 از میدان شهدا بطرف امامزاده عبد ا...(ع)

ساعت ? بعد از ظهر

ضمناً دیر روز پنجشنبه 27/4 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به همین مناسبت در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبد ا.. ع بافق برگزار گردید.



پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/4/28::: ساعت 8:52 صبح


ولادت و حسب و نسب

بنا بوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفیل بطرز عجیب و بی سابقه ‏اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست،محقق دانشمند حجة الاسلام نیر گوید:

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏ 
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏ 
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است

 

 

برگرفته شده ازسایت ایرنا                                                     ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 4:31 عصر


همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امیر المومنین علی (ع) در روز دوشنبه 24/4/87 ضریح منور و مطهر آستان مقدس حضرت امامزاده ظهیر الدین عبد ا.. بن موسی الکاظم(ع) شهرستان بافق غبار روبی و عطر افشانی گردید . این مراسم معنوی با حضور نماینده امام جمعه بافق ، نماینده شورای اسلامی شهربافق ، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ، مدیریت داخلی ، خدام و کارکنان آستان مقدس و بویژه زائران و مجاوران آنحضرت برگزار گردید. در این مراسم مبلغ 105850000ریال نذورات مردمی به حساب امامزاده واریز گردید



پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 1:21 عصر


دیروز پنجشنبه اول ماه مبارک رجب بود و همه مسلمانان این روز را لیله الرغایب می نامند.در شهر مذهبی بافقی ازطلوع خورشد در روز پنجشنبه مردم ولائی این شهر برای شادی روح در گذشتگان خود اقدام به نذرو دادن نذورات خود می کنند . صبح خانواده مرحومین با بسته بندی پشمک و بردن به خانه همسایه ، اقوام و ... روز رغایب را شروع میکنند بعد ظهر که میشود با حضور بر سر قبور اموات خود با پخش خرما ، شیرینی، میوه و.... روح آنها را شاد میکنند.

بمناسبت لیله الرغایب مراسمی در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبدا.. برگزار گردید . ابتدا پیش بینی هایی برای این مراسم گردیده بود از جمله مفروش نمودن صحن ،نصب پوش جهت پوشش صحن و صدها کار دیگر که نمی توان نوشت حضور بیشتر خانواده ها از صبح بر سر قبور بوده است اما مراسم رسمی از بعد ظهر شروع شد از ساعت 17 خانواده ها یکی یکی بر سر قبور حاضر می شدند و با خواندن قرآن وپخش نذورات آنها روح رفتگان را شاد می کردند . بعد از برنا مه ها و تدارک وسائل مراسم ویژه با حضور تمام مردم ولائی شهرستان بافق در ساعت 19 با سخنرانی حضرت حجت السلام والمسلمین میر غنی زاده شروع گردید در این مراسم ایشان به فضیلت ماه رجب و اعمال این مراسم پرداختند . بعد از مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت آقای میر غنی زاده بر گزار گردید . مراسم پرفیض قرائت دعای کمیل هم بعد از نماز مغرب و عشاء  با حضور مداح سلطان زاده و مردم ولائی شهرستان بافق برگزار گردید . در ساعت 22 مراسم ویژه این روز توسط امور فرهنگی آستان به پایان رسید.



پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/4/21::: ساعت 8:11 صبح


بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
به نام خداى بخشاینده مهربان
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ
 اى که براى هر خیرى به او امید دارم و از خشمش
عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ یا
در هر شرى ایمنى جویم اى که مى دهد (عطاى ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد اى
مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً اَعْطِنى
که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا کن به من
بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى
به خاطر درخواستى که از تو کردم همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را و بگردان از من
بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ
به خاطر همان درخواستى که از تو کردم همه شر دنیا و شر آخرت را زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد (یا کم نیاید) و
وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ
بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار 
 
یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ یا ذَاالنَّعْماَّءِ
 اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت
وَالْجُودِ یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّار.ِ
و جود اى صاحب بخشش و عطا، حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ.



پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/4/21::: ساعت 7:41 صبح


 بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب مى گویند و از براى آن عملى از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علاّمه در اجازه بنى زهره نقل کرده اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار بسبب او آمرزیده شود و آنکه هر که این نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود حقّ تعالى بفرستد ثواب این نماز را بسوى او به نیکوتر صورتى با روى گشاده و درخشان و زبان فصیح پس با وى گوید اى حبیب من بشارت باد تو را که نجات یافتى از هر شدّت و سختى گوید تو کیستى بخدا سوگند که من روئى بهتر از روى تو ندیدم و کلامى شیرینتر از کلام تو نشنیده ام و بوئى بهتر از بوى تو نبوئیدم گوید من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردى آمدم امشب بنزد تو تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهائى تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من سایه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قیامت پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد هرگز وکیفیت آن چنان است که روز پنجشنبه اوّل آن ماه را روزه میدارى چون شب جمعه داخل شود ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز مى گذارى هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ مى خوانى و چون فارغ شدى از نماز هفتاد مرتبه مى گوئى اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الاُْمِّىِّ وَعَلى آلِهِ پس به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گوئى سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ پس سر ازسجده برمیدارى وهفتاد مرتبه مى گوئى رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِىُّ الاَعْظَمُ پس باز به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گوئى سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ پس حاجت خود را مى طلبى که انشاءالله برآورده خواهد شد و بدان نیز که در ماه رجب زیارت حضرت امام رضاعلیه السلام مندوبست و اختصاصى دارد چنانچه عمره در این ماه فضیلت دارد و روایت شده که تالى حجّ است در فضیلت و منقول است که جناب علىّ بن الحسین علیه السلام مُعْتَمِر شده بود در ماه رجب و شبانه روز نماز در نزد کعبه مى گذاشت و پیوسته در سجده بود در شب و روز و این ذکر از آن حضرت شنیده مى شد که در سجده مى گفت : عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ.


پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 87/4/20::: ساعت 1:10 عصر


بمناسبت رحلت جانگداز رائران حرم حضرت زینب(س) و رقیه سه ساله ابی عبد ا.. و خادم آستان مقدس امامزاده جناب آقای حسین قاسمیان امشب جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم قرائت زیارت عاشور در صحن مطهر با حضور خدام آستان ، مردم ولائی شهر بافق و بعضی از خانواده این عزیزان برگزارگردید

پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/4/14::: ساعت 11:26 عصر


با نهایت تاسم وتالم سانحه جانگداز درگذشت 30 تن از همشهریان عزیز را به پیشگاه حضرت بقیه ا.. العظم ، مقام معظم رهبری و مردم شهرستان بافق بویژه خانواده های داغدار این عزیزان از دست رفته تسلیت عرض می نمائیم .

مراسم تشیع : فردا صبح از آستان مقدس امامزاده عبد ا.. بافق ساعت9 بطرف قطعه زائر در بهشت الحسین

 

اطلاعات دقیق بدلیل از کشته شدن این عزیزان و داغدار بودن همشهریان  بویژه خدام افتخاری آستان امامزاده عبد ا.. در شنبه به اطلاع می رسد



پایگاه خبری هیات ::: چهارشنبه 87/4/12::: ساعت 11:31 عصر


در طول یکی دو سال قبل از پیروزی انقلاب، مرحوم آیت الله صدوقی محوری بود برای بیشتر فعالیت های نه فقط یزد، بلکه سراسر کشور، و این به خاطر این بود که آیت الله صدوقی شخصیت عینی روحانی محترم و معتبری بود که نظرات ایشان تشخیص های ایشان و پیشنهادهای ایشان در امور شهرستان های دیگر هم اثر می گذاشت؛ غالبا مورد مشاوره قرار می گرفت و طبق نظر ایشان حتی در تهران عمل می شد. و نیز رأی ها و نظرات این بزرگوار برای علمای شهرستان ها راهگشا و راهنمای خوبی بود.ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/11::: ساعت 9:41 صبح


شهید آیت ا... صدوقی که به حق شیخ الشهدا و چهارمین شهید محراب نامیده شده است، نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه یزد بود.

شهید آیت ا... صدوقی که به حق شیخ الشهدا و چهارمین شهید محراب نامیده شده است، نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه یزد بود.در آخرین نماز جمعه اش که مصادف با دهم ماه مبارک رمضان 1402 مطابق با یازدهم تیرماه 1361 بود، بعد از ادای فریضه جمعه ، در حالی که جایگاه را ترک می کرد، منافقی قسی القلب به ایشان نزدیک شد و با به آغوش کشیدن آن پیر زاهد و منفجر کردن نارنجکی که در دست داشت، ایشان را به شهادت رساند و این همان معراج سریع به سوی ا... بود که ایشان آرزویش را داشت و بارها از خدا خواسته بود. این عالم شهید از یاران صدیق و با وفای امام خمینی و یاور مردم محروم بود و خود را هیچگاه از مردم جدا نمی دانست.
شهید صدوقی در مبارزه با رژیم شاه یکی از محورهای مبارزه محسوب می شد. او اعلامیه هایی در محکوم کردن جنایات رژیم از جمله در فاجعه سینما رکس آبادان صادر کرد. ایشان رهبری نهضت اسلامی در یزد را بر عهده داشت و نیز پیامهای حضرت امام را به اطلاع علمای مشهد، تبریز، شیراز و دیگر شهرها می رساند.
حضرت امام در بخشی از پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرموده اند:
«چه کسی اولی به شهادت است در زمانی که کفر بنی امیه، اسلام را تهدید می کرد از فرزند معصوم پیامبر اسلام (ص) و فرزندان و اصحاب او و چه کسی اولی به شهادت است در عصری که استکبار جهانی و فرزندان خلف آن در داخل و خارج، اسلام عزیز را تهدید می کنند، از امثال شهید بزرگوار ما و فقیه متعهد و فداکار اسلام شهید صدوقی عزیز – رضوان ا... علیه – شهید بزرگی که در تمام صحنه های انقلاب حضور داشت و یار و مددکار گرفتاران و مستمندان بود.
منبع: سایت نوید شاهد



پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/11::: ساعت 9:38 صبح

   1   2      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 4
کل بازدید :255675
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پایگاه خبری هیات
این سید جلیل زآل پیمبر است نوردو دیده موسی بن جعفر است وبلاگ خبری و فرهنگی و مذهبی هیئت عزاداران آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق امامزاده عبدالله از فرزندان بزگوار امام موسی کاظم (ع) می باشند ایشان در روز 12 ربیع الاول سال 142 ه.ق در مدینه بدنیا آمدند و در چهارم ماه رجب تنها بعد از128 روز از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دست عوامل عباسیان به شهادت رسیدند و مدفن ایشان در مرکز شهرستان بافق در استان یزد واقع گردیده است. و لذا به دلیل عرض ارادت به ساحت این امامزاده واجب التعظیم هیئت عزاداران آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق در سال 1375 راه اندازی گردید تماس با هیئت عزاداران آستان مقدس: سامانه پیام کوتاه :30008996 آدرس:استان یزد-شهرستان بافق
 
 
>>لینک دوستان<<
.: شهر عشق :.
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
شیعه مذهب برتر
حسام بافق
بافق فردا
شکرآباد
محسن بافق
آهن شهر بافق
مبارکه بافق
پایگاه خبری سنگ آهن
درعصرمن بافق
روستای سنجدک بافق
هیئت قاسم بن الحسن بافق
منتظر بافقی
راه امام
انجمن وبلاگ نویسان بافق
هیئت جوانان بافق
اداره تعاون بافق
دیدبان بافق
قلم توتم من است
تعمیرات لکوموتیو بافق
ولیعصر قلعه بافق
وبلاگ عباس یزدانی
معلم کلاس پنجم-الف
بافق آباد
بافقیران
حواشی دبیرستان شاهدشهید رجایی بافق
وحدت بافق
آفتاب بافق
سراج
امید بافق
مسجد ولیعصر قلعه بافق
علی بافق
فناوری ورایانه امروز
بافق به روایت تصویر
عادل در بافق
هفت امامزاده
مشق پرواز
نظری بافق
روابط عمومی دانشگاه آزاد بافق
انجمن جوانان بافق
امامزاده حیدر بهبهان
دفتر حضرت آیت الله خامنه ای
حجت السلام شهاب مرادی
یوسف گم گشته
ققنوس بافق
آزاد
یا لثارات الحسین
هیئت امامزاده عبد الله بافق
آستان امامزاده محمد عابد اراک
اخبار بافق
حسین بن موسی الکاظم طبس
نشانی دیگر وبلاگ
آهستان
آستان مقدس پیر بفروئیه میبد
اوقاف استان یزد
سایت رسمی شهرستان بافق
خبرنگار محبوب کامران نجف زاده
سازمان اوقاف و امور خیریه
پایگاه خبری داور
امامزاده آقا علی عباس
امامزاده هلال بن علی
سایت امامزاده محمود (ع )خوانسار
آستان قدس رضوی
پایگاه اطلاع رسانى حضرت معصومه
صدا و سیما
یزد فردا
ریاست جمهوری
پایگاه استاد حسین انصاریان
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
آستان صالح ابن موسی الکاظم
هیئت رزمندگان شمیرانات
سایت مذهبی صافات
دانشگاه آزاد اسلامی بافق
شرکت سنگ آهن ایران - بافق
هفته نامه افق کویر بافق
حسن ابراهیمی
شهید آوینی
فرهنگسرای مجازی بافق
بیت الرضا بافق
بسوی ظهور
معرفی امامزادگان وبقاع متبرکه
سایت امامزاده جعفر یزد
چراغ دستی
مسجد قبا بافق
استاد دانشمند
علمی - فرهنگی - آموزشی- مذهبی
هیدت دانشجوئی عشاق المهدی
ایران من
هنر بافق
هلال احمر بافق
ریگ نوردی بافق
شهرداری بافق
فرمانداری بافق
هواشناسی بافق
اوقات شرعی بافق
دیدنی های بافق
شرکت ذوب روی بافق
کلام نور
فتوبلاگ پیام های آسمانی
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<